LVM pyytää selvitystä hitaasta teleasiakaspalvelusta
LVM pyytää selvitystä hitaasta teleasiakaspalvelusta 2.4.2008
Liikenne- ja viestintäministeriö on pyytänyt TeliaSoneralta ja Elisalta selvitystä siitä, miten yritykset aikovat parantaa asiakaspalveluaan.
Selvityspyynnössä todetaan TeliaSoneran ja Elisan asiakaspalvelun olevan selvästi keskimääräistä huonompaa.
Matkapuhelinasioissa palvelua täytyy odottaa puhelimessa TeliaSoneralla keskimäärin 3 minuuttia 50 sekuntia ja Elisalla 4 minuuttia 13 sekuntia. Elisan Kolumbus-liittymien asiakaspalvelun jonotusaika on 5 minuuttia 43 sekuntia.
Laajakaistapalvelujen numerot vastaavat Elisalla keskimäärin 5 minuutin 52 sekunnin odottelun jälkeen. TeliaSoneran palvelua joutuu jonottamaan 6 minuuttia 28 sekuntia.
Yrityksiltä on pyydetty vastauksia konkreettisista toimenpiteistä 30. toukokuuta mennessä.
Tiedot teleyritysten asiakas- ja neuvontapalveluista on koottu Viestintäviraston internetsivuille www.ficora.fi. Lisäksi yritykset on velvoitettu ilmoittamaan palvelujensa vastausajat omilla nettisivuillaan.
Lisätietoja
neuvotteleva virkamies Rainer Salonen, puh. (09) 160 28395, 0400 812 508