Takaisin

LVM pyytää selvitystä hitaasta teleasiakaspalvelusta

LVM pyytää selvitystä hitaasta teleasiakaspalvelusta

Tiedote 02.04.2008 11.51 fi

LVM pyytää selvitystä hitaasta teleasiakaspalvelusta

2.4.2008

Liikenne- ja viestintäministeriö on pyytänyt TeliaSoneralta ja Elisalta selvitystä siitä, miten yritykset aikovat parantaa asiakaspalveluaan.

Selvityspyynnössä todetaan TeliaSoneran ja Elisan asiakaspalvelun olevan selvästi keskimääräistä huonompaa.

Matkapuhelinasioissa palvelua täytyy odottaa puhelimessa TeliaSoneralla keskimäärin 3 minuuttia 50 sekuntia ja Elisalla 4 minuuttia 13 sekuntia. Elisan Kolumbus-liittymien asiakaspalvelun jonotusaika on 5 minuuttia 43 sekuntia.

Laajakaistapalvelujen numerot vastaavat Elisalla keskimäärin 5 minuutin 52 sekunnin odottelun jälkeen. TeliaSoneran palvelua joutuu jonottamaan 6 minuuttia 28 sekuntia.

Yrityksiltä on pyydetty vastauksia konkreettisista toimenpiteistä 30. toukokuuta mennessä.

Tiedot teleyritysten asiakas- ja neuvontapalveluista on koottu Viestintäviraston internetsivuille www.ficora.fi. Lisäksi yritykset on velvoitettu ilmoittamaan palvelujensa vastausajat omilla nettisivuillaan.


Lisätietoja

neuvotteleva virkamies Rainer Salonen, puh. (09) 160 28395, 0400 812 508