Belöning för kundservice i kommunikationsbranschen
kommunikationsministeriet
Utgivningsdatum
3.10.2006
15.17
Pressmeddelande
Med priset vill kommunikationsministeriet uppmuntra aktörerna i kommunikationsbranschen att förbättra sin kundservice. Avsikten är att priset skall delas ut årligen i samband med ministeriets evenemang Viestintäfoorumi.
Motiveringarna till att något företag får priset kan vara till exempel att kundservicen är innovativ och att den utvecklas, att kundservicen fungerar bra, att olika befolkningsgrupper beaktas, att kundservicen är människonära, lättanvänd eller lättillgänglig, eller en särskilt positiv inställning till kundservice.
Föreslå på webben
Förslag till vem som skall belönas kan skickas med e-post till adressen [email protected]. Förslag till vem som skall få priset 2006 kan lämnas in till den 1 december.
De ungas erfarenheter strävar man att samla in via IRC-Galleriet http://irc-galleria.net.
Till prisnämnden hör:
Veijo Turunen, Finlands Näringsliv
Liisa Hakoinen, Elisa Abp
Sakari Eränen, ENTER ry
Nora Elers, FiCom ry
Riittamaija Ståhle, Finnet-förbundet rf
Maija Puomila, Konsumentverket
Tuula Saario, Finlands Konsumentförbund rf
Ville Nurmi, Teleforum ry
Petri Lahtinen, TeliaSonera Abp
Sari Lojas, Riksomfattande handikapprådet
Helene Juhola, Viestinnän Keskusliitto
Merja Saari, Kommunikationsverket
Ytterligare information:
konsultativa tjänstemannen Juha Perttula, tfn 0400 694 419