Viestintäpalveluiden kuluttajansuojaa halutaan vahvistaa
liikenne- ja viestintäministeriö
Julkaisuajankohta
18.5.2004
13.53
Tiedote
Ongelmia selvittäneessä ryhmässä oli myös oikeusministeriön, kuluttajaviranomaisten ja Viestintäviraston edustajia. Kuluttajan aseman parantamiseksi ryhmä piti tarpeellisena lisätä viranomaisyhteistyötä ja luoda parempia käytäntöjä. Erillisen viranomaistyöryhmän perustaminen nähtiin aiheelliseksi.
Liikenne- ja viestintäministeri Leena L u h t a n e n on ryhmän kanssa samaa mieltä siitä, että kuluttajan asemaa pitää vahvistaa. Viestintävirastolle lähettämässään kirjeessä ministeri Luhtanen muistuttaa, että kuluttajan asema tietoyhteiskuntapalveluiden käyttäjänä sisältyy myös hallitusohjelman ja hallituksen laajakaistastrategian kehittämiskohteisiin. Luhtanen kehottaa myös Viestintävirastoa ja Kuluttaja-asiamiestä tiivistämään yhteistyötään.
Lisätietoja
apulaisosastopäällikkö Liisa Ero, puh. (09) 160 28461